DE GROTE KERK LIVE

Nutstuinconcerten 2016

op de zaterdagen 2, 9 en 16 juli

Op drie zaterdagmiddagen in de zomer zullen vanuit de toren van de Grote kerk drie speciale beiaardconcerten worden gegeven. In de Nutstuin zijn de concerten prima te volgen, het stadsrumoer valt daara vrijwel volledig weg. Bovendien is er gelegenheid om te zitten en een drankje te drinken.

Introductie om 15:00 uur
Concert 15.30 - 16.30 uur

Toegang gratis, consumpties (op eigen kosten) verkrijgbaar.

PROGRAMMA'S - De Grote Kerk live

Zaterdag 2 juli: Malgosia Fiebig (Utrecht)

Malgosia Fiebig is stadsbeiaardier van Utrecht en Nijmegen.
Zij studeerde beiaard in Gdansk (Polen) en aan de Nederlandse Beiaardschool in Amersfoort. Zij behaalde eerste prijzen bij meerdere internationale beiaardcompetities en gaf concerten in heel Europa en de VS. Op het programma staan werken van Handel (Music for the Royal Fireworks), von Biber en Mozart.

Zaterdag 9 juli: Koen van Assche (Antwerpen)

Koen van Assche is stadsbeiaardier van Antwerpen, Lier, Herentals en Turnhout (B).
Tijdens internationale beiaardwedstrijden won hij verschillende prijzen en zijn spel is te beluisteren op zeven CD's. Hij is voorzitter van de Vlaamse Beiaard Vereniging en vice-voorzitter van de World Carillon Federation. Op het programma staan concerten uit de 18e eeuw van o.a. Corelli, Telemann en Mozart en als klap op de vuurpijl "Rhapsody in Blue" van George Gershwin.
Na afloop mogelijkheid tot bezoek aan het carillon in de toren.

Zaterdag 16 juli: Gideon Bodden (Amsterdam)

Gideon Bodden is beiaardier van Amsterdam, Hilvarenbeek en Schoonhoven.
Hij won tal van beiaardconcoursen. Naast zijn werk als beiaardier is hij actief als campanoloog en ontwerpt en stemt hij zelf klokken. Verder geeft hij lezingen, cursussen en zetelt hij regelmatig in jury's van beiaard- en compositiewedstrijden. Van 2009 tot 2012 was hij voorzitter van de Nederlandse Klokkenspel Vereniging. Op zijn programma staan werken van Bach, Mozart, Bartók en Ravel.

Grote Kerk 2016.jpg

Klik HIER voor een gedetailleerd programma overzicht